Page content

SEO training

SEO training

SEO, Search Engine Optimization ook wel bekend als “zoekmachine optimalisatie”. Het is een verzameling van technieken en methode die ervoor te zorgen dat jou website goed vindbaar is in een zoekmachine als Google (Bing, Yahoo).

Een SEO training leert jou binnen 2 dagen verschillende technieken die er voor zullen zorgen dat jou website goed gevonden zal worden binnen Google. Het mooie is ook nog dat je hier geen programmeur voor hoeft te zijn of andere technische ICT-kennis voor in huis hoeft te hebben.  Het enige wat jij hoeft te doen is je inschrijven en de praktische kennis toepassen tijdens de training en daarna, makkie toch?

Inhoudsopgave

  1. SEO voor Google
  2. De voordelen van SEO op een rijtje
  3. Wanneer je website geen goede SEO-structuur heeft
  4. SEO training
  5. Doelgroep van de cursus
  6. De agenda van de training
  7. De trainers
  8. Ervaring van de deelnemers
  9. Wat we je leren in de training
  10. Ervaring van de deelnemers
  11. 7 Gratis tips voor betere zoekmachine resultaten
  12. Contact formulier

1. SEO voor Google

Naast SEO bestaat er ook SEA, “Search Engine Advertising” of wel zoekmachine adverteren. Met SEA kun je doelgericht en snel resultaten behalen door het vergroten van je vindbaarheid doormiddel van betaalde advertenties. In de training over SEO zullen we je kort kennis laten maken met SEA en zullen we je ook wat handige tips en tricks mee geven, enkel zullen we de diepgang meer op gaan in het SEO gedeelte van de training.

Wanneer je online onderneemt, of wanneer je een (groot) deel van je klanten via internet binnen haalt dan is zowel SEO als SEA belangrijk. Het grote voordeel van SEO in vergelijking met SEA is dat het kosteloos is en je kunt je doormiddel van content marketing profileren als expert en de resultaten kunnen je behoorlijk doen verbazen.

SEO-en-SEA-training

2. De voordelen van SEO op een rijtje:

  • Het is volledig kosteloos
  • Klanten converteren doormiddel van content marketing
  • Het vergroten van je vindbaarheid binnen zoekmachines
  • De expertstatus creëren door het publiceren van waardevolle content
  • Beïnvloeding van koopgedrag door content marketing
  • Investering voor de langere termijn
  • Waarde leveren aan potentiele klanten en het verhogen van conversie
  • Resultaten die je zullen doen verbazen

Google is in Nederland de meeste gebruikte zoekmachine op internet. De cijfers liegen er niet om (zie afbeelding). Elke seconde vinden er ruim 40.000 zoekopdrachten plaats op Google. Dat zijn wereldwijd maar liefst 3,5 miljard zoekopdrachten per dag.

SEO-workshop

Om goed vindbaar te zijn in Google is het belangrijk dat jou website “SEO-proof” is, en hoe je dit voor elkaar kunt krijgen leren we je in de training.

3. Wanneer je website GEEN goede SEO structuur heeft:

  • Zal je een onprofessionele status uitstralen
  • Zal je vindbaarheid in Google slecht zijn
  • Zal je concurrentiepositie in gevaar komen
  • Zal je een hoop potentiele klanten mislopen
  • Zullen je groeikansen onvoldoende toenemen
  • Zal er onvoldoende waardevolle informatie worden gedeeld
  • Zal de website onvoldoende als referentie kunnen worden gebruikt
  • Zal je website in de toekomst steeds slechter vindbaar zijn
  • Laat je online kansen liggen die eenvoudig benut kunnen worden
  • En meer!

4. SEO training

Cortox biedt trainingen aan op maat. Cortox bied een SEO training aan en een Company SEO training. De training wordt aan de hand van de leerdoelen van de deelnemers op maat aangeboden.
Kosten:
De kosten van de training zijn €979 Excl BTW. Maximaal 12 deelnemers voor 2 dagen
InCompany Training:
De kosten voor een InCompany training zijn op aanvraag. Neem contact met ons op via het onderstaande contactformulier en wij maken een vrijblijvende offerte voor een SEO-training op maat.
Locatie:
De training kan bij het bedrijf in de vorm van een InCompany training of op één van onze 6 eigen trainingslocaties verspreid door het land.
Certificaat:
Na de training krijgt iedere deelnemer een persoonlijke Cortox certificaat als bewijs van deelname.

SEO-training-voor-beginners

5. Doelgroep van de training:

De training die Cortox aanbied is ontwikkeld voor iedereen die zijn kennis wilt vergroten met betrekking tot zoekmachine optimalisatie. Dit kunnen website ontwikkelaars zijn, gedreven ondernemers die hun online marktaandeel willen vergroten, leidinggevende en websitebouwers. De training SEO is een training die een vaste agenda heeft maar altijd op maat wordt gegeven op basis van de leerdoelen van de deelnemers. De training is voor mensen die een volledige succesvolle SEO-strategie willen toepassen voor hun website.

6. De agenda van de training.

De zoekmachine optimalisatie SEO training is een training met een vaste agenda. Vooraf aan de training krijgt iedere deelnemer een intake formulier opgestuurd. Hierop kunnen de deelnemers aangeven wat hun persoonlijke leerdoelen zijn, valkuilen en uitdagingen met betrekking tot zoekmachine optimalisatie. De leerdoelen van de deelnemers worden meegenomen in de training. De agenda zoals hieronder staat weergeven kan dus afwijken van daadwerkelijke trainingsagenda:

  • Opening SEO training
    Leerdoelen en ervaringen van deelnemers
  • SEA en SEO
  • Search Engine Advertising (SEA) in het kort
    Zoekmachine advertenties
    Tekst, beeld en video advertenties
    Google AdWords
    Advertenties optimaliseren en kosten besparen
    Doelgroep bepaling
  • Zoektermen en zoekwoorden
    Zoekwoord onderzoek
    Longtail zoekwoorden
    Shorttail zoekwoorden
  • SEO Search Engine Optimization
    Link building
    Content marketing
    video marketing
    Rich Snippets
    Gebruik van social media
    Het SEO- stappenplan
    SEO- strategieën
  • Conversie strategiën
    Neuro marketing
  • Website techniek voor niet techneuten
  • Website onderhoud en monitoring
  • Opstellen van strategisch SEO- actieplan
  • En meer!

SEO-training-voor-bedrijven

7. De trainers

De trainers van deze zoekmachine optimalisatie training zijn ervaren beroepsprofessionals met veel ervaring op het gebied van zoekmachine optimalisatie, zowel met SEA als met SEO. De trainers zijn alle succesvol gebleken bij zoekmachine optimalisatie en zijn daardoor ervaringsdeskundige op het gebied van een goede SEO-strategie. Ook hebben de trainers veel ervaring met SEA- strategieën en zullen ook hun successen met betrekking tot SEA delen met de deelnemers.

8. Ervaring van de deelnemers

Ervaring van deelnemer Swen de KamAls zelfstandig ondernemer/ fotograaf is het belangrijk dat mijn website in Nederland gevonden wordt wanneer mensen willen trouwen in het buiteland en een trouwfotograaf zoeken (Mallorca). De enige marketing strategie die ik had was; een website maken, visite kaartjes maken en dan foto’s delen op sociale media etc. Ik heb door deze SEO cursus het inzicht gekregen wat een enorme invloed SEO kan hebben op een business. De training was verhelderend en inspirerend en heeft mee enorm veel nieuwe kennis gegeven waar ik direct mee aan de slag kan. Bedankt Cortox! Swen de Kam –https://www.neswexposure.com

9. Wat we je leren tijdens de training:

De training geeft jou heldere inzichten en praktische handvaten om een volledige, betrouwbare SEO-strategie toe te passen voor jou website. Websites van de deelnemers worden als voorbeeld gebruikt om de theorie te verduidelijken. Wat we je nog meer leren tijdens de training is;

  • Hoe je anno 2018/2019 bovenaan in Google kunt komen
  • Hoe je klanten efficiënter converteert doormiddel van contentmarketing
  • Ontdek nieuwe technieken die zullen zorgen voor meer leads en klanten
  • Wat een goede SEO- strategie is voor jou business
  • Hoe je website mobielvriendelijk wordt
  • Hoe een goede website structuur bijdraag aan zoekmachine optimalisatie
  • Hoe je als webshop meer klanten kunt trekken door een goede content- strategie
  • Je krijgt inzicht hoe je online meer succes boekt door middel van een goede SEO- strategie
  • Hoe je voorkomt dat je altijd maar op pagina 2,3 of 4 beland van Google
  • En meer!

Wil je liever een training specifiek over social media volgen? Cortox bied een social media training aan voor particulieren en bedrijven. Als bedrijf kun je niet meer achterblijven op social media. Jou klanten en toekomstige klanten zitten op social media. Tijdens de training leer je op een praktische manier social media in te zetten passend bij jou bedrijfsdoelstellingen. In de training komen de 5 meest gebruikte platformen van Nederland aan bod en worden de mogelijkheden passend bij jou bedrijf besproken. De training is een maatwerk social media training.

SEO-cursus

10. Werkwijze Cortox

Wanneer je via onderstaande contactformulier aangeeft dat je interesse hebt in een SEO training dan zullen wij een intake formulier opsturen waarop je kunt aangeven wat jou persoonlijke leerdoelen zijn, je motivatie voor de betreffende training en je verwachtingen van de training. Wij zullen een maatwerk training aanbieden die;

  • Aansluit bij jou persoonlijke leerdoelen
  • Persoonlijk aansluit bij jou website
  • Bijdraagt aan betere zoekmachine resultaten
  • Meer waarde levert aan jou website
  • Direct resultaat oplevert bij het toepassen van de SEO technieken
  • Direct geld zal besparen en opleveren door een resultaat gerichte SEO- strategie

11. Gratis SEO tips voor betere zoekmachine resultaten:

  1. Schrijf eigen, unieke en waardevolle content. Pleeg geen plagiaat door teksten van andere te kopiëren (ook foto’s en andere media kunnen auteursrechten bevatten). Google herkent deze teksten en zal jou hiervoor afstraffen door jou minder hoog te ranken in de zoekmachine resultaten.
  2. Long tail VS Short tail zoekwoorden: Vroeger werd er in Google voornamelijk gezocht op 1 max 2 zoekwoorden. Zocht je een blauwe auto, dan zocht je dat ook op die manier in Google. Tegenwoordig verfijnen mensen hun zoekwoorden en gebruiken 4, 5 en soms meer woorden, voorbeeld; “Blauwe auto in de omgeving van Rotterdam”. Een voordeel van deze Long tail zoekopdrachten is dat de conversie hoger is. Wanneer iemand heel specifiek naar iets opzoek is en hij vind dit door het gebruik van Google dan is de kans groot dat hij deze dienst of product ook zal kopen.
  3. Voice search (gesproken zoek opdrachten). Verwerk vragen en antwoorden in je content om toekomst proof te zijn betreft voice search. Mensen zullen voornamelijk vragen stellen aan Google, Siri of een andere slimme spraakassistent. Wanneer je deze vraag letterlijk in je content hebt staan met het antwoord erbij dan is de kans groot dat Google jou website ophaalt. (10% van de zoekopdrachten zijn spreekopdrachten)
  4. Pas linkbuilding toe. Wanneer je aan content marketing doet is het waardevol voor jou website en voor de bezoekers wanneer je linkbuilding toe past. Het algoritme van Google ziet wanneer je links plaatst naar kwalitatieve websites (websites met hoge rankings). Google zal jou hiervoor belonen. Voor de bezoeker zijn links naar andere websites ook van toegevoegde waarde, je website zal met kwalitatieve linkbuilding (bron vermelding) meer autoriteit uitstralen voor de bezoeker en zal jou daarom meer als expert gaan ervaren.
  5. De laad snelheid van jou website is belangrijk voor de bezoeker en dus voor Google. Een website die er een tijd over doet om geladen te worden daar zit niemand op te wachten. Om je website snel te laten werken kan je rekening houden met de grote van de afbeeldingen die je upload. Probeer te werken met afbeeldingen kleiner dan 100KB. Op internet staan genoeg gratis tools die jou kunnen helpen om je afbeelding te verkleinen.
  6. De “metadescription” is een mooie plek om je zoekwoord nogmaals in te vullen. De metadescription is de tekst die je in zoekmachineresultaten ziet staan onder de titel van je pagina. Gebruik hier maximaal 140 tekens voor die waarde leveren aan de bezoeker.
  7. Wanneer je content marketing toepast voor jou website is het belangrijk om deze content rijk te maken aan verschillende soorten media. Denk aan afbeeldingen, video’s, infographics etc. Dit maakt de tekst aantrekkelijker voor de bezoeker en daagt uit tot lezen. Lange lappen tekst zonder enige vorm van media worden vaak snel overgeslagen door de bezoeker.

2 video’s voor nog meer waardevolle SEO tips om 2018 SEO proof in te gaan!

Video #1 

Video #2

Deze bedrijven gingen je voor:

Zelfvertrouwen-leren-bedrijven

Neem vrijblijvend contact met ons op of maak direct een afspraak!

 

 

    Comment Section

    0 reacties op “SEO training

    Plaats een reactie


    *


    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.